Leonie heeft een mooie Bed&Breakfast in Amsterdam maar zocht hulp bij het advertentiebeheer en bepalen van de nachtprijzen.

Leonie heeft al meer dan 10 jaar een Bed&Breakfast gevestigd aan de Singel, hartje Amsterdam. Met veel aandacht bezorgt ze gasten een onvergetelijk verblijf. Ze verzorgt dagelijks het ontbijt en staat altijd klaar om advies te geven over wat er te doen is in de stad. Ze vond het tijdrovend om elke keer de advertentie te updaten en dag en nacht aanvragen van gasten te beantwoorden. Ze hoorde via een vriendin van bnbmanager, maar wilde graag de schoonmaak en het hosten zelf blijven doen. We besloten om een samenwerking aan te gaan waarbij wij zorgen voor de boekingen en zij de rest regelt.

Naast het beheren van haar advertentie hebben we op een viertal extra kanalen geadverteerd, waaronder Expedia, booking.com, Flipkey en het HomeAway netwerk. Hierdoor steeg de bezettingsgraad van 65% naar 85% en doordat we verschillende doelgroepen bereikte hebben we hogere nachtprijzen gekregen. Gaten van 1 nacht vulde wij op door het minimum aantal nachten te verlagen naar 1.

Leonie wilde het liefst geen groepen met vrienden om eventuele overlast te voorkomen. Samen met haar hebben we een gastenprofiel opgesteld en alleen boekingen aangenomen van gasten die daarin paste. Leonie doet de check-out zelf en geeft ons een seintje als alles netjes is achtergelaten en we de borg kunnen terugstorten.

In 2016 heeft bnbmanager 37.492 euro aan Leonie overgemaakt en dat was ruim 7.000 euro meer dan toen ze de boekingen zelf deed. Bovendien hebben we 2 keer zoveel ontbijten verkocht omdat wij dit pro-actief aanbieden in onze communicatie op voorhand.

20
Bezettingsgraad
7000
Extra opbrengsten
4
Extra advertentiekanalen